Fontos, milyen nemzetiségű a gyógyszer?

Téma címkék:
2014.02.05. 09:24

A Magyar Gyógyszergyártók Országos Egyesülete kampányt indított a magyar gyógyszer, mint márka felépítéséért. De miért fontos, hogy milyen nemzetiségű egy gyógyszer? Több okból, mint gondolnánk – derült ki a szűkkörű sajtótájékoztatón, melyen Ilku Lívia, a MAGYOSZ igazgatója bemutatta a programot.

A vezető szakember kérdésünkre felsorolta, hogy milyen szempontok szólnak a hazai készítmények mellett. Először is kiemelkedőek ellátásbiztonsági szempontból. Mivel Magyarországon gyártják ezeket a készítményeket, a cégek nem viszik le irreális mértékben a vaklicit miatt az árakat – és így a minőségét is – hogy aztán a bevétel birtokában elhagyják az országot. Ellenkezőleg: a legtöbb termék tradicionálisan kíváló minőséget képvisel, erről a gyógyszerhatóság is gondoskodik. Az eladott dobozok mindezeken túl nemzetgazdasági hozzáadott értéket (5%) képviselnek. Ilku Lívia számokban is kifejezte ennek jelentőségét: a hazai gyártók országos szinten 14 ezer munkahelyet tartanak fenn, az elmúlt évben 62 milliárd forintot fordítottak K+F tevékenységre és további 80 milliárd Forint értékben valósítottak meg egyéb beruházásokat. A több, mint 60 milliárdnyi befizetett adó-forint még ezen felül gazdagította az államkasszát.
Bár minden második eladott doboz ma is magyar gyógyszer, a gyártók nem véletlenül döntöttek úgy, hogy pénzt és energiát áldoznak ennek tudatosítására. A MAGYOSZ tagvállalatai forgalmukhoz igazítva fizetnek tagdíjat, a kampány költségeit ezekre az arányokra bontva osztották el. Így a legtöbb költséget a négy nagyvállalat: a TEVA, a Richter, az EGIS és a Sanofi vállalta. Ez a négy cég minden évben készít egy felmérést az elmúlt időszakról. A 2013-as adatok szerint 2011-2012 között nem nőttek a beruházások, vagyis megtorpanást tapasztaltak az addig felfelé ívelő tendenciában. Ebben az évben továbbá – bár az export továbbra is jó volt – 12 %-kal csökkent a hazai árbevétel.

A kampány egy, a TV-ben január 20-tól február végéig látható reklámfilmmel indult. Három kisfilm készült – avatott be a műhelytitkokba Ilku Lívia – egy laikusokat célzó, egy szakmabeliek számára érdekes és a leghosszabb – egy perces – a kettő “egyvelege”, melyet kongresszusokon mutatnak majd be a MAGYOSZ tagok partnereik számára. Ezen kívül orvos- és patikalátogatók viszik majd a magyar gyógyszer brand hírét. Mi is szívesen adtunk tájékoztatást róla.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

 

Várószoba.hu
Email: varoszoba.hu@gmail.com

Médiapartner: Akadémiai Kiadó Zrt.

 

Krónikus betegek támogató, közösségi oldala.

precognox

Close
Close